Nejočekávanějším projevem optimalizace webu je jeho viditelnost na prvních stránkách Googlu a Seznamu. Kvalitní SEO zviditelní web na mnoho různých frází a navíc generuje návštěvnost i mimo vyhledávače. SEO ale není o pozicích, ale o splněných cílech. Pokud se chcete rozvíjet a jste schopni uspokojit rostoucí poptávku, SEO je vhodnou cestou.
Nejdůležitější ingredience
Míra jednotlivých ingrediencí se liší, a proto jsou míchány vždy až na míru konkrétnímu projektu. Pokud se ale shodneme na tom nejčastějším a nejobecnějším cíli, aby web konečně vydělával, bude třeba počítat s následujícími přísadami.
Analýza konkurence
Tady často dochází k nedorozumění. Konkurence na internetu je zpravidla dramaticky odlišná od té mimo něj. Pro značku sporáků MORA bude konkurencí např. Whrilpool, Bosch nebo BEKO. Konkurencí e-shopu se sporáky MORA ale budou všichni prodejci sporáků na internetu. A že jich je…
- Cíl: Zjistit jaká je, jaké aktivity vyvíjí, jak si stojí, atd.
Analýza webu samotného
To, že návštěvník na webu nakoupí (nebo provede jinou požadovanou akci), není jen a pouze proto, že našel nejnižší cenu. To by ALZA nebyla největší široko daleko. Zpravidla se to ale dá shrnout do fráze, že ho web oslovil. Vzhled, přehlednost, dostatek informací, doplňkové služby, technické zpracování, atd.
- Cíl: Zjistit, jak si webové stránky vedou po technické a obsahové stránce, co je třeba změnit nebo doplnit.
Analýza klíčových slov
Slova a spojení, která lidé používají, když hledají to, co nabízíte. Rozsah se liší podle obsahu webové stránky a zpracovaný mívá stovky i tisíce položek. Výsledek se dále používá k pojmenování nabídek, produktů a k tvorbě textového obsahu. Více než vhodnou je ověřovací PPC kampaň v Google AdWords.
- Cíl: Najít a aktivně pracovat se slovy a spojeními, která budou přivádět budoucí klienty na web.
Úprava webu
Tady se láme chleba, protože někdy je účelnější udělat web kompletně nový. Prostě ho od základu změnit. Takže upravit zdrojový kód, nadpisy, titulky, popisy stránek, strukturu a provázání stránek, využít klíčová slova, zapracovat na rychlosti načítání stránek (ano i v době rychlého internetu je to důležité).
- Cíl: Technicky upravit web tak, aby mohl plnit své cíle.
Obsah, obsah a zase obsah
Kdo říká, že lidé na internetu nečtou, neví přesně, o čem mluví. Hloupé a nezáživné texty nečtou určitě. Podle míry zájmu a zpracování pak můžeme diskutovat o tom, jestli čtou slovo od slova jako román nebo spíše očima skenují a vyzobávají jen to, co je zajímá. Pravdou ale je, že je to text, který láká, přemlouvá, rozmlouvá, objasňuje, získává oblibu. Je to text, po kom pasou lidé i vyhledávače. Je to textový obsah, který je hranicí mezi viditelností a neviditelností nebo úspěchem a neúspěchem.
- Cíl: Připravit takový textový obsah, který bude generovat trvalou a širokou návštěvnost.
Tvorba zpětných odkazů, neboli referencí, neboli linkbuilding
Zpětné odkazy jsou různé formy zmínek o vašem webu, produktu, službě,… na webech cizích. Čím kvalitnější odkazy, tím lépe. Čím více, tím také lépe. Funguje to stejně jako v běžném životě, čím více se o vás mluví (v dobrém :) tím více máte zakázek.
- Cíl: Připravit síť referencí, které pomohou přivádět nové klienty na web.
Důležité na tom všem je, že výsledky jsou pěkně měřitelné a vývoj je možné sledovat ve statistikách Google Analytics.
Čas není vidět, cítit, ale může tlačit
SEO se nedá zapnout! Optimalizace webu pro vyhledávače je dlouhodobá záležitost, která ale přináší dlouhodobé výsledky. Než se ale začnou plně projevovat, počítejte s měsíci (okamžité výsledky nese PPC reklama).
Pokud chcete finanční výnosy plynoucí z vašeho webu podchytit dlouhodobě, je SEO optimalizace pro vyhledávače vhodnou cestou.