Orientační ceník tvorby parádních webových stránek

Webové stránky, spíš než suchým rohlíkem, jsou pestře obloženým, chutným chebíčkem. Teprve když se ví, čím má být obložen, je možné jej přesně nacenit.

Za léta praxe vím, že průměrná pracnost rozahem menšího webu s grafikou na míru, šikovným redakčním systémem, galerií, aktualitami, zhruba 10 stranami formátovaného obsahu, profi on-page SEO, stylovou animací v responzivním designu, se pohybuje mezi 30 až 40 hodinami odborné práce. Vím také, že oblíbený slovní obrat "cena od", je asi tak přesný, jako předpověď počasí na čtrnáct dnů dopředu. 

Níže proto uvádím orientační vodítka, podle kterých si můžete udělat hrubý obrázek o ceně webu. Pokud to ale chcete vědět přesně, vyžádejte si nezávaznou cenovou nabídku.

Základní informace přehledně prezentované na internetu

Webové stránky se základními informacemi o provozovateli a nabídce. Reprezentativní místo, na které můžete bez obav odkazovat.

Efektní, moderní a řemeslně precizní řešení. Od jednoduššího informačního webu ale nečekejte tsunami nových příležitostí z internetu. Bude to, jako byste si na periferii zařídili malý šikovný obchod, na výlohu napsali "Otevřeno" a čekali, že se dveře netrhnou. 

Příklad: firm-clinic.cz

Orientační cena webových stránek do 16 000 Kč

Pokročilý web s ucelenou nabídkou služeb a doplňkových informací

Středně velká prezentace provozovatele a jeho služeb na patřičné informační i grafické úrovni. Menší míra zakázkového programování. 

Solidní cena i pro menšího živnostníka. Nebude to ještě kdovíjaká bouře, ovšem reálně už jste ve hře o nové poptávky z internetu. Stabilní noha byznysu, ale pokud bude jediná, může se to celé podlomit. Rozumný kompromis mezi "aspoň něco" a "fakt dobrý".

Příklad: luxinterier.cz

Orientační cena webových stránek 18 000 - 35 000 Kč

Stránky informačně hutné, šikovně provázané a vedoucí návštěvníka "za ruku" k cíli

Tohle už míří přímo do černého. Web postaven s ohledem na stanovené cíle bude zdrojem nových příležitostí. Silný web, na jehož přínos je skutečně možné vsadit. Větší míra zakázkového programování. 

Cena už nemusí být zanedbatelná, investice se ale vrátí v řádu měsíců. Počítejte však s vyšší časovou náročností na realizaci projektu. Když dnes začneme, tak za dva měsíce z toho ještě ve vatě nebudete. 

Příklad: kempio.cz

Orientační cena webových stránek od 50 000 Kč

Chytrý e-shop

Pokročilý e-shop pro menší i větší prodejce.

Neomezené množství kategorií i produktů. Rozsáhlé možnosti konfigurace dle potřeb klienty. Doprava přes Zásilkovnu, Českou poštu, DPD a další dopravce. Možnost platby on-line prostřednictvím platební brány. Výsledná cena se odvíjí především od množství nadstavbových funkcí.

Příklad: kralovskapece.cz

Orientační cena e-shopu od 25 000 Kč

Součástí realizace zakázky bývá zejména

Úvodní konzultace a grafický návrh

Grafický návrh zpravidla obsahuje návrh úvodní strany, strany s kontakty a rozvržení běžné strany. Je předkládán k připomínkování. Součástí projektů s důrazem na ziskovost, předchází přípravě grafiky tvorba modelu - wireframe.

Variabilní redakční systém

Stránky bude možné kdykoliv pohodlně rozšířit o funkce správy, rozesílky a hodnocení úspěšností reklamních mailů, pokročilý kalendář akcí, rezervační systémy, fotogalerie, diskuse, jazykové mutace, e-shop a další.  

Osobní zaškolení a následná péče

Před prvním použitím redakčního systému proběhne důkladné osobní zaškolení - systém pokus a omyl vynecháte. I po dokončení zakázky, bez ohledu na její rozsah, budete moct využívat podporu. Web bude indexován ve vyhledávačích, testován, vyladěn a s e-mailovými schránkami. 

Za standard dále považuji

Fakturace, dlouhodobá spolupráce a subdodávky

U jednorázových zakázek, respektive nových klientů, fakturuji 50 % výsledné ceny předem a se zkrácenou sedmidenní splatností. Zbytek po dokončení zakázky. V případě dlouhodobé spolupráce s vyhrazeným klientským časem, fakturuji skutečně odpracované hodiny a cena je podložena výkazem práce (zpravidla měsíčním).

Poptat tvorbu webu