Zásadními rozdíly mezi PPC a SEO jsou rychlost a flexibilita. Zatímco přínos PPC se projeví během dnů, SEO začne nést ovoce až po několika měsících. Chytrá PPC reklama vám vydělá i na SEO.
Zdroj: Google Analytics klienta
PPC reklama zvládne víc, než byste možná čekali
- Textovou reklamu ve vyhledávání Google a Seznam
- Bannerovou (grafické) i textovou reklamu v reklamních sítích Google a Seznam
- Mobilní reklamu
- Reklamu ve službách Gmail i YouTube
- Speciální produktovou reklamu
- Remarketing
PPC reklama ve vyhledávačích Seznam a Google
Textové reklamy na dvou nejnavštěvovanějších stránkách jsou největším zdrojem zákazníků. Inzeráty se zobrazují na základě konkrétních slov, která uživatel právě vyhledává. Při spuštění kampaně by takových slov měly být pečlivě vybrány minimálně desítky. PPC kampaně využívající pár nejzřejmějších slov jsou zpravidla neúčinné a prodělečné.
Pokud prodáváte zboží, je možné využít produktové reklamy. Zobrazují obrázek zboží, cenu, název prodejce.

Pro zvýšení účinnosti je reklamy možné rozšířit o telefonní číslo, možnost volání, adresu provozovny, odkazy na další podstránky webu, popisky, hodnocení, a další.
PPC je víc než jen vyhledávání
Jak Seznam, tak Google, mají tzv. obsahovou síť. Místa na nejrůznějších webových stránkách, kde se mohou reklamy zobrazovat. Takových míst má jen Google přes dva miliony(!). Setkáváte se s nimi denně a zobrazují se zde textové nebo grafické reklamy.
Tyto formáty doporučuji využít především při zvyšování povědomí o značce nebo novém produktu. Reklamy se mohou zobrazovat na základě kontextu dané stránky, věkové skupiny, zájmů, pohlaví.
Mobilní zařízení
Mobilní reklamy jde nastavit tak, že klepnutí na ně rovnou spouští volání na vložené číslo. Pokud potřebujete zpopularizovat vlastní mobilní aplikaci, je možné využít inzeráty vyzývající k jejímu stažení. Je možné oslovit stávající uživatele aplikace a podpořit je v jejím používání.

Rádi byste upoutali pozornost uživatele v jeho mailové schránce na Gmailu? I toho lze se speciálním formátem reklam dosáhnout. Napadl vás teď v duchu YouTube? Ano, i tam je možné oslovit vaše klienty.
Remarketing
Vaše reklamy se budou zobrazovat těm, kteří už na webu byli. Všechny bývalé návštěvníky je možné oslovit stejnou reklamou, nebo jim zobrazovat konkrétní reklamu podle toho, o co měli při poslední návštěvě zájem. Síla remarketingu spočívá v podpoře růstu počtu objednávek (poptávek, registrací, ...).
Cena PPC reklamy
- Rozpočet na samotnou reklamu - prokliky. Ceny za jednotlivé prokliky nejsou pevně dány a pohybují se od desítek haléřů výš. Je to parketa pro správce PPC reklam, který je může svou prací ovlivňovat. Naprosto přesně je ale dán měsíční rozpočet. Vámi stanovená maximální měsíční útrata nebude překročena!
- Platba za správu kampaní. Pokud s PPC začínáte, počítejte v úvodu s větším objemem prací: analýza klíčových slov, vyhledání vylučujících slov, rozdělení slov do tématických skupin, vytvoření alespoň dvou originálních inzerátů ke každé sestavě, příprava grafických bannerů, tvorba a nastavení kampaní, propojení s Google Analytics, nastavení remarketingu. V následujících měsících se vše ve větší či menší míře neustále opakuje a zpravidla se to ukrývá pod pojmem optimalizace kampaní.
Co očekávat?
1. PPC reklamu orientovanou na výkon
PPC reklama osloví výhradně návštěvníky se zájmem o nabízený produkt nebo službu. Ty ostatní budou odfiltrováni, aby neubírali z rozpočtu. Podle Vaší působnosti se bude PPC reklama zobrazovat ve vybraném regionu, celé republice nebo i v zahraničí. Je možné ji zaměřit na určitou věkovou skupinu, konkrétní pohlaví nebo specifické zájmové skupiny.
2. Okamžité a měřitelné výsledky
Dojde ke skokovému zvýšení návštěvnosti (zpravidla o desítky procent). Poptávky (objednávky, registrace, ...) je možné přiřadit ke konkrétním reklamám a hodnotit jejich ekonomický přínos. Nic nelze měřit lépe, než PPC kampaně. Ovšem tím nejdůležitějším bude návratnost investice (ROI), to je hlavní směr.
3. Flexibilitu
Nastavit, spustit, ladit, pozastavit, spustit. Vše funguje rychle, spolehlivě a s okamžitými výsledky. Cíle je možné kdykoliv upravit. PPC reklama je vhodná a účinná v jakékoliv části životního cyklu webu.
4. Rozpočet pod kontrolou
Začít můžete i s málem. Denní rozpočet je možné v průběhu inzerce měnit. Úspěšně můžete začít i se 300 korunami na den.
Jak dlouhou dobu spolupráce zvolit?
Pokud má být PPC reklama stálým zdrojem příjmů a nemáte dostatečnou kapacitu na její kvalitní správu, je odpovědí dlouhodobá spolupráce. Pokud si chcete vést kampaně sami, ale nejste si jisti kvalitou úvodního nastavení, pak doporučuji obědnat úvodní práce a minimálně dva měsíce správy. To je přibližně doba, po které si nová PPC kampaň zpravidla "sedne".