Google neustále pase po větší a větší přízni svých návštěvníků. V tomto případě těch, kteří jej používají k vyhledávání. Snaží se jim nabízet výsledky, mnohdy až šité na míru a především bez zbytečného webového balastu. Update Panda je sice jen jednou z mnoha úprav, ovšem se zcela zásadním dopadem.
Panda je sice na světě už rok, ale s každou novou verzí (3.2 uvolněna 18. 1. 2012) nabývá na síle. Největší rozruch způsobila v USA, kde ovlivnila 12 % vyhledávání. Další verze, aplikovaná na neanglicky psané dotazy, pak ovlivnila 6 - 9 % vyhledávání. A v čem se ukrývá její význam?
Kvalitní obsah, to je, oč tu běží
Obrazně řečeno, kvalita obsahu ovlivňuje úspěch webu ze dvou stran - zevnitř a z vně. Tím vnitřním je myšlen obsah webu samotného. Tedy jeho rozsah, kvalita, poutavost, vtip, nadsázka, přítomnost a množství reklam. Zjednodušeně řečeno, čím zajímavější a ucelenější je obsah webových stránek, tím jsou návštěvníci spokojenější. Stráví na webu více času, s vyšší pravděpodobností stránky doporučí, nakoupí tam nebo poptají. Web se zajímavým obsahem má potenciál generovat vysokou návštěvnost. S takovými webovými stránkami je spokojen Google, jejich majitel a především návštěvník.
A potom je tu ten vnější vliv. Výsledky vyhledávání jsou, mimo jiné, ovlivněny množstvím a kvalitou odkazů z jiných webů (viz tvorba zpětných odkazů). Už před Pandou se hodnota takových odkazů lišila podle toho, z jakého webu nebo jeho místa přicházely. Panda ale dál míchá kartami, protože hodnotí kvalitu celého webu. Pokud Google usoudí, že dostatečná část obsahu webu je chudá, pak to ovlivní hodnou celého webu - ne pouze konkrétních stránek - a tedy i všech odkazů z něj vedoucích.
Bude mít Panda vliv i na Váš web?
Pokud web odpovídá následujícímu popisu, tak ano:
- malé množství originálního obsahu na webu,
- málo nebo nekvalitní odkazy na stránky,
- krátký čas strávený návštěvníky na stránce,
- vysoké procento duplicitního obsahu na webu,
- vysoká míra opuštění stránek (návštěvník fakticky zhlédl pouze jedinou stranu webu - tu na kterou dorazil z vyhledávače - a z ní také vzápětí odešel),
- vysoké procento stránek se shodným obsahem,
- velké množství irelevantních inzerátů,
- obsah stránky odlišný od zaměření vyhledávacího dotazu,
- nepřirozené nadužívání slov na stránce.
[Via: Single Grain - A Digital Marketing Agency]