Další čtyři doporučení Googlu pro design mobilních stránek se týkají vyhledávání. Vzhled a funkce vyhledávání je pro mobilní uživatele zásadní, když chtějí ve spěchu najít, co je zajímá.

1. Viditelné pole pro vyhledávání

Uživatelé hledající nějaké speciální informace, se zpravidla snaží využít možnost vyhledávání na stránce. Přístupné a výrazné vyhledávací pole by tak mělo být jednou z prvních věcí, kterou uživatel uvidí. Ideální je umístit pole pro vyhledávání volně vepsaného textu v horní části stránky.

2. Výsledky hledání jsou relevantní

Uživatelé nebudou procházet stránkované výpisy výsledků hledání. Nabídněte jim na první stránce výsledky, které jsou nejpřesnější. Pokud chcete mobilním uživatelům vyhledávání opravdu zpříjemnit, doplňte funkce automatického doplňování textu a oprav překlepů.

3. Nabídněte možnost filtrování

Filtrování výsledků hledání zlepší uživatelskou přívětivost. Uživatelé spoléhají na možnost filtrování, které jim pomůže zúžit množství vypsaných výsledků. Vždy se ale ujistěte, že nastavený filtr vždy vrátí nějaký výsledek. Problémům můžete předejít, když uživatelům vždy ukážete, kolik výsledků se jim na daný filtr ukáže.

4. Naveďte uživatele k přesnějším výsledkům

Pokud nabízíte množství produktů pro různé typy zákazníků, je výhodnější je ještě před hledáním roztřídit a teprve po té je pustit vyhledávat. Například prodejce bot může návštěvníky nejdříve rozdělit podle pohlaví a velikosti bot. Výsledky hledání pak budou opravdu přesné.

Šikovný, univerzální webhosting od C4 

  • 20 GB prostoru s automatickým navýšením o 2 GB ročně. 
  • PHP, MySQL, administrační systém, CRON, domény 3. řádu aj.
  • Ojediněle široká podpora: Joomla, WordPress, Drupal, PHP, MySQL a další.
  • Cena 1200 Kč na rok včetně vybrané domény. Žádné další poplatky! 
Poptat tvorbu webu