O webdesignu, SEO, PPC, reklamě, copywritingu, barvách, návratnosti investic, AdWords, linkbuildingu a dalších zajímavostech z ranku internetového marketingu.

Technické SEO nebo také základní SEO, se tak trochu podobá královně Koloběžce. Oblečené, neoblečené, co přijela, nepřijela. Základní SEO by mělo být součástí vytvářených webových stránek, ale samo o sobě nebude mít významný vliv na jejich úspěšnost ve vyhledávačích.

Sice by mělo, ale mnohdy není. Autor neřeší a klient neví. Jednoduše řečeno, je technické SEO o tom, že web byl vytvořen podle pravidel pro tvorbu webu. Není to auto bez rezervy, které sice normálně funguje, ale v určité chvíli nezbývá, než říct: „Houstone, máme problém“. Co se tedy zpravidla myslí tím technickým SEO?

Titulek stránky

Ukazuje se v záhlaví (záložce) okna internetového prohlížeče.

titulek

Pravda, nic moc tam vidět není. Jenže pět minut slávy titulku přichází ve vyhledávači. Tam se stává tím nejdůležitějším, co může přilákat oko a myš budoucího klienta.

titulek vyhledavani

Popis stránky

Spíš známý v originále jako description. Popis stránky je vidět ještě míň, než titulek. Je skryt v kódu stránky.

description

Vyhledávač jej ale může ve výsledcích hledání použít jako informační text k titulku a adrese stránky. Může jej použít celý, může jej doplnit, nemusí jej použít vůbec. Pokud jej nepoužije, vloží tam výřezy textu stránky, které pasují k vyhledávanému dotazu. Hledaná slova pak zvýrazní.

S popisem nemá cenu si hrát v případech, že má web opravdu hodně stránek (stovky a tisíce u e-shopů). Tam je vhodné promyslet popis u nejdůležitějších stran a u těch ostatních pak využít možnost generování textu. U malého webu má smysl se nad ním zamyslet a obohatit jej lákavým a výstižným popisem konkrétní strany, obohaceným o vhodná klíčová (vyhledávaná) slova. Tím se zvýší jeho šance na přilákání návštěvníka.

Nadpisy

Vystihují obsah strany, respektive jednotlivých částí textu. Podle úrovně se rozlišují nadpisy H1 až H6. I když vám HTML kód nic neříká, asi si správně tipnete na nadpis nejvyšší a nejnižší úrovně. Z hlediska struktury stránky (tvořené HTML5) ani neplatí to, že by na jedné straně měl být pouze jeden nadpis nejvyšší úrovně. Stejně tak deset nadpisů nejvyšší úrovně nepomůže viditelnosti ve vyhledávání.

Důležité je zachování logiky členění textu. Hlavní funkce nadpisu je tedy o popisu, přilákání, nápovědě obsahu a strukturování textu.

Zvýraznění textu

Důležité části je třeba zvýraznit. Uživatel, když bude očima skenovat text a hledat, co jej zajímá, se u zvýrazněných položek pozastaví. Ačkoliv se to může zdát úsměvné, je vhodné připomenout, že zvýraznit několik odstavců, je jako nezvýraznit nic. Takže i zde je na místě míra. Vždy zvýrazněte jen několik nejdůležitějších spojení na stránce.

Teď víte, co se skrývá v hávu technického SEO. Můžete si tedy s klidným srdcem objednat tvorbu nových webových stránek nebo opravdovou SEO optimalizaci webu, která přivede ty správné návštěvníky.  

Stavím weby a návštěvníkům k nim dláždím cesty
© Karel Chrobák 2002 - 2018 | (+420) 777 985 854