O webdesignu, SEO, PPC, reklamě, copywritingu, barvách, návratnosti investic, AdWords, linkbuildingu a dalších zajímavostech z ranku internetového marketingu.

Ať už je to tvorba objednávky, vyplnění poptávky nebo registrace odběratelů newsletteru, cesta formulářem ke konverzi by měla být co nejhladší. O tom je dalších pět typů Googlu k perfektnímu designu mobilních stránek.

1. Zrychlete zadávání údajů

Zavděčíte se, když uživatelům automaticky nabídnete číselnou klávesnici u polí, kde ji potřebují (PSČ, telefon nebo datum narození). Uživatelé také ocení automatický přechod do dalšího pole, pokud to stávající vyplní. Je opravdu únavné opakovaně klepat do malých polí formuláře a následně přepínat klávesnici do číselného módu.

2. Volte nejjednodušší metodu pro vkládání

Pokud uživatel potřebuje provést výběr z omezeného množství možností (např. výběr měsíce), je pro něj jednodušší klepnout na velké tlačítko nebo ikonu, než psát text nebo vybírat z klasických nabídek pro formuláře. Nabídněte uživateli co nejjednodušší možnost výběru z nabídky. Ujistěte se, že jednotlivé položky bez problémů identifikovatelné a opravdu dostatečně velké pro kliknutí prstem.

3. Pro výběr data nabídněte viditelný kalendář

Nespoléhejte na to, že si uživatel přesně vybaví datum pro „další víkend“, pokud si má rezervovat například pobyt. Nabídněte mu na obrazovce vizuální kalendář k výběru data, aby nemusel opouštět stránku samotnou. Situaci ještě více usnadníte tím, že stará data budou barevně odlišena a nebude možné je vybrat. Nezapomeňte na výrazné tlačítko i pro zavření kalendáře.

4. Minimalizujte možnost chyb při vyplňování

Zvolte výstižné popisy jednotlivých polí a ověřte si, že jsou viditelné, i když uživatel vyplňuje příslušné pole. Nespoléhejte na nápovědný text vložený přímo do polí formulářů. Jakmile začne uživatel pole vyplňovat, text zmizí a on zůstane bez nápovědy. Nastavte validaci údajů v reálném čase. Ať kontrola proběhne ještě před odesláním a není třeba opakovat odeslání formuláře.

5. Navrhujte účelné formuláře

Ujistěte se, že formulář neobsahuje vícekrát opakované akce, má jen nezbytně nutné množství polí a vhodně využívá automatické vyplňování. Pokud využíváte vícestránkové formuláře, ukazujte uživateli v jeho horní části, ve kterém kroku se nachází a co bude následovat. Uživatelé bývají zaskočeni komplexností údajů požadovaných v prvním kroku. Cítí se ale mnohem pohodlněji při práci s formulářem ještě přímočařejším, pokud vědí, jaké kroky budou následovat. Jméno nebo PSČ, to jsou typické údaje, které, pokud už byly jednou vloženy, je možné nechat na jiném místě vyplnit automaticky - pokud jsou znovu opravdu třeba.  

Šikovný, univerzální webhosting od C4 

  • 20 GB prostoru s automatickým navýšením o 2 GB ročně. 
  • PHP, MySQL, administrační systém, CRON, domény 3. řádu aj.
  • Ojediněle široká podpora: Joomla, WordPress, Drupal, PHP, MySQL a další.
  • Cena 1200 Kč na rok včetně vybrané domény. Žádné další poplatky! 

Stavím weby a návštěvníkům k nim dláždím cesty
© Karel Chrobák 2002 - 2018 | (+420) 777 985 854