O webdesignu, SEO, PPC, reklamě, copywritingu, barvách, návratnosti investic, AdWords, linkbuildingu a dalších zajímavostech z ranku internetového marketingu.

Google už od listopadu 2014 ve svém mobilním vyhledávání upřednostňuje stránky, které jsou připraveny pro zobrazování na různých velikostech obrazovek mobilních zařízení. Není to samozřejmě tak, že mobilně přátelský web poskočí ve vyhledávání a najednou začne přivádět zástupy návštěv, když to před tím nedělal.

Ta přátelskost je dalším z kritérií, na která se Google ohlíží a snaží se tím vyjít vstříc uživatelům. Uživateli, který si takový web na svém mobilu nebo tabletu zobrazí, se jím podstatně lépe prochází. Nemusí posouvat do stran, velikost textu je dostatečná...

Který je který

Oba pojmy, responzivní a mobilní, mohou být ale pro laika mírně matoucí. Webové stránky sice mohou být responzivní, ale neznamená to, že budou i mobilní. U mobilního webu lze naopak předpokládat, že je responzivní.

Responzivní web

Obsah responzivního webu je zpravidla stejný, ať už je zobrazen na mobilu nebo klasickém monitoru. Se zmenšující se obrazovkou se ale stránka protahuje do nudle a mění se vizuální pořadí bloků se zobrazeným obsahem. Webové jsou tedy vytvořeny tak, že jsou přizpůsobeny zobrazení na mobilních zařízeních.

Ukázka chování responzivního webu 

Jedno z možných rozdělení obsahu webových stránek (zdroj: Wikipedia – Responzivní web design)

Mobilní web

U mobilního webu by bylo hloupé, kdyby nebyl responzivní. Liší se ale svým obsahem. Jeho majitel má zpravidla klasické webové stránky (ať už responzivní nebo ne) a navíc ještě verzi pro mobilní uživatele. Zatímco na klasických stránkách jsou uvedeny informace o nabízených produktech a společnosti celkově, tak mobilní stránky bývají očesány a obsahují pouze to nejnutnější, co má návštěvníka přivést k nějaké akci. Pěkným příkladem jsou stránky České pojišťovny.

Klasické zobrazení úvodní strany na monitoru počítače nabídne přibližně tento pohled - rozcestník do nejdůležitějších oblastí webu.

web cpoj

Stejná adresa, zadaná do mobilního telefonu, ale nabídne něco jiného - co nejpřímější cestu ke sjednání pojištění. Zároveň se nejedná o aplikaci, kterou by bylo možné stáhnout a do zařízení nainstalovat.

Úvodní strana mobilní verze webu České pojišťovny 

Takže chcete responzivní nebo mobilní? Asi responzivní přizpůsobené i pro mobily, ale svá očekávání můžete ještě modelovat v části o tvorbě webu.

Šikovný, univerzální webhosting od C4 

  • 20 GB prostoru s automatickým navýšením o 2 GB ročně. 
  • PHP, MySQL, administrační systém, CRON, domény 3. řádu aj.
  • Ojediněle široká podpora: Joomla, WordPress, Drupal, PHP, MySQL a další.
  • Cena 1200 Kč na rok včetně vybrané domény. Žádné další poplatky! 

Stavím weby a návštěvníkům k nim dláždím cesty
© Karel Chrobák 2002 - 2018 | (+420) 777 985 854