O webdesignu, SEO, PPC, reklamě, copywritingu, barvách, návratnosti investic, AdWords, linkbuildingu a dalších zajímavostech z ranku internetového marketingu.

Neustále roste množství spotřebitelů, kteří k vyhledávání využívají mobilní internet. Pro společnosti tím ale stoupá důležitost webových stránek, které jsou k mobilním uživatelům přátelské. A takové zpravidla klasické firemní prezentace nejsou. Takže co dělá stránku vhodnou pro mobilní zobrazení? Google představil principy, které se vyplatí dodržet.

Úvodní strana a navigace

Klasická úvodní strana na jednom místě nabízí zpravidla nějakou formu uvítání, to nejdůležitější z nabídky, novinky, prostor pro vlastní reklamu. Naproti tomu mobilní homepage, by měla uživateli nabídnout jen spojení k obsahu, který zrovna hledá. Přehledně a co nejrychleji to je možné.

1. Výzva k akci v čele a uprostřed

Mobilní uživatel může lehce přehlédnout navigační menu. Proto vždy umístěte klíčovou výzvu k akci na místo, kde ji uživatel zaručeně uvidí. V rámci výzkumu splnili testovaní uživatelé dané úkoly dříve na stránkách, které měly výzvu k akci umístěnu viditelně v hlavní části stránky. Na stránkách, kde bylo ke stejnému cíli nutné projít přes navigaci, nebo byla výzva k akci umístěna pod okrajem stránky, byli uživatelé pomalejší. Výzvy k akci pro mobilní uživatele se budou pravděpodobně lišit od těch pro uživatele počítačů. V každém případě se ale při jejich umístění zkuste vcítit do pozice hledajícího.

2. Udržujete navigaci stručnou a jasnou

Rozsáhlé propracované menu může být funkční pro počítačové uživatele. Mobilní uživatel ale nemá chuť, prostor ani trpělivost s procházením dlouhých nabídek, aby našel, co hledá. Zvažte, jak co nejvíce zredukovat nabídku. Změňte kategorie produktů, změňte uspořádání menu, vypusťte stránky, které nepovedou k prodeji. Vůbec nevadí, že výsledné menu bude odlišné od klasického webu. Zvýšíte tím pravděpodobnost nákupu.

3. Zjednodušte návrat na úvodní stranu

Pokud uživatelé procházejí webem, očekávají i jednoduchou možnost návratu na úvodní stranu. Kromě odkazu „Úvod“ v menu, pamatujte také na logo. Uživatelé se k přechodu na úvod snaží využívat i logo, a pokud tato možnost nefunguje, nepříjemně je to zaskočí.

4. Nenechte reklamu vyhrát nad obsahem

Inzeráty a ostatní promo, může zastínit okolní obsah a ztížit tak uživateli cestu k cíli. Výrazné a velké reklamní bannery odpoutají pozornost od navigace a mohou zcela zastínit firemní nabídku.

Šikovný, univerzální webhosting od C4 

  • 20 GB prostoru s automatickým navýšením o 2 GB ročně. 
  • PHP, MySQL, administrační systém, CRON, domény 3. řádu aj.
  • Ojediněle široká podpora: Joomla, WordPress, Drupal, PHP, MySQL a další.
  • Cena 1200 Kč na rok včetně vybrané domény. Žádné další poplatky! 

Stavím weby a návštěvníkům k nim dláždím cesty
© Karel Chrobák 2002 - 2018 | (+420) 777 985 854