O webdesignu, SEO, PPC, reklamě, copywritingu, barvách, návratnosti investic, AdWords, linkbuildingu a dalších zajímavostech z ranku internetového marketingu.

V Kotlerových učebnicích marketingu ten pojem sice nenajdete, a přesto báječně funguje. Zná jej i má manželka, která z něj má obavu v období, kdy mi vybírá nějaký dárek a já si půjčím její notebook.

Jak jej pozná uživatel

Vzpomeňte si, jestli jste v poslední době na internetu hledali nějaké zboží nebo službu. Pokud ano, možná si také uvědomíte, že když jste se potom pohybovali na zcela odlišných stránkách, naráželi jste na reklamy, nabízející to, co jste hledali. To je remarketing.

Jak to funguje

Inzerenti aktivní v PPC sítích AdWords a Sklik, mají možnost si na své stránky vložit remarketingový kód. Zároveň si v administraci svého PPC systému vytvoří remarketingové seznamy. Do těch se postupně ukládají ti, co stránku inzerenta navštívili. Přesněji řečeno se tam ukládají identifikační čísla návštěvníkových cookie.

Remarketingových seznamů je možné vytvořit více. Můžete mít jeden seznam pro celý web. Můžete ale návštěvníky házet do remarketingových pytlů podle toho, o jakou část nabídky se zajímali. Pokud prodáváte plastová okna a dřevěná eurookna, můžete si vytvořit jeden seznam pro zájemce o plast a jeden pro zájemce o dřevo. Oběma skupinám potom na jejich putování internetem můžete zobrazovat odlišné grafické reklamy. Jedněm na okna plastová a druhým na eurookna.

Přínos

Hlavní výhodou remarketingové PPC kampaně je její přesné cílení. Reklamy, ať už textové nebo grafické, osloví pouze ty, kteří jsou v seznamu a už projevili o nabídku zájem. Tím se celkově zvyšuje účinnost celé PPC kampaně.

Seznamy mají také nastavenu platnost, takže se specifická reklamní sdělení bývalým návštěvníkům nezobrazují až do smrti.  

Chci PPC se vším všudy

Stavím weby a návštěvníkům k nim dláždím cesty
© Karel Chrobák 2002 - 2018 | (+420) 777 985 854