V případě PPC kampaní se převážně pracuje se slovy a slovními spojeními, na která se inzeráty zobrazovat mají. Tedy s těmi, která úzce souvisí s nabídkou služeb. Ale potom jsou tu taková, která sice spouští inzeráty, ale vůbec se vám nehodí do krámu. S těmi je třeba co nejdříve skoncovat, protože kliknutí na inzerát je díky nim zbytečné a tedy drahé.

Vylučujících slova v hlavě

Už když PPC reklamy připravujete, měli byste na vylučující slova pamatovat. Ta očividná vás pravděpodobně napadnou sama. Pokud například prodáváte prémiové produkty, nebudete chtít zobrazovat inzeráty na sousloví obsahující např. slova zdarma, výprodej nebo nejlevnější. Pokud budete vyrábět nábytek z masivu, pravděpodobně nebudete chtít utrácet za slova, jako jsou návod, dřevotříska nebo bazar.

Zásobník vylučujících slov

Další vhodné kandidáty na vylučující slova najdete přímo v administraci PPC systémů. AdWords i Sklik nabízí přehled vyhledávacích dotazů, které spustily inzeráty. Množství takových slov je dáno typy shod, které v kampaních využíváte. Pokud tyto vyhledávací dotazy chcete zobrazit a pracovat s nimi, nejprve si je v sestavě označte. Po té AdWords aktivuje tlačítko Vyhledávací dotazy. V Skliku je odkaz Vyhledávací dotazy aktivní stále. V obou případech klepnutím zobrazíte dotazy, které spustily inzerci.

Do vylučujících slov s nimi

Další postup je jednoduchý. Udělejte si seznam dalších vylučujících slov. Oba systémy nabízí možnost přepnutí do zobrazení vylučujících slov. Také je možné použít je na úrovni reklamní sestavy nebo celé kampaně. Slova vložte do seznamu a uložte.

Vylučující slova by měla být standardní součástí každé PPC kampaně. Zpřesňují a lépe cílí reklamu. Zároveň pomáhají zvýšit míru prokliku a snižovat průměrnou cenu za proklik.

Poptat tvorbu webu